Hjälp oss genomföra ett fantastiskt jubileum!

  • 2 jun 2013

2013 firar vi att Tjörn Runt seglas för 50:e gången. Och det gör vi genom att kappsegla moturs med start i Stigfjorden och målgång på Askeröfjorden i Stenungsund! Det blir ett stort arrangemang med fler deltagare, fler tävlingar, på flera platser och med fler hjälpande händer under perioden 10 till 18 augusti.

Vad kan du bidra med och under vilka dagar kan du vara med?

Anmäl dig som funktionär till någon av dagarna. För att underlätta vår planering hoppas vi att du hör av dig innan den 16 juni. Anmälan dig till stss@stss.se eller ring vårt kansli på 0303-67660. Om du mejlar så skriv ditt namn, telefonnummer, vad du kan bidra med och vilken dag som passar dig bäst.

Vi kommer att ha en informationsträff med alla funktionärer måndagen den 12 augusti kl. 18.30, som vi hoppas att du deltar på.

Tack för ditt engagemang, vi ser fram mot ett fantastiskt jubileum!

Tävlingsledningen, Tjörn Runt

 

 

Exempel på aktiviteter och arbetsuppgifter som vi gemensamt ska ordna

Söndag

11 augusti

  • Kappseglingsfunktionärer till Tjörn Runt Classic

Tisdag

13 augusti

  • Bygga tävlingsexpedition för Lilla Tjörn Runt
  • Kappseglingsfunktionärer Lilla Tjörn Runt övar start- och målproceduren

Onsdag

14 augusti

  • Packa startpåsarna till Lilla Tjörn Runt och Tjörn Runt
  • Sätta upp tält, flaggor och banderoller

Torsdag

15 augusti

  • Kappseglingsfunktionärer Tjörn Runt övar start- och målproceduren
  • Registrering Lilla Tjörn Runt
  • Förbereda catering Lilla Tjörn Runt
  • Bygga tävlingsexpedition för Tjörn Runt
  • Bygga tävlingsexpedition för Tillfartsseglingarna
  • Parkeringsvakter

Fredag

16 augusti

  • Kappseglingsfunktionärer till Lilla Tjörn Runt
  • Parkeringsvakter
  • Båtförare till Lilla Tjörn Runt
  • Catering till Lilla Tjörn Runt
  • Registrering Lilla Tjörn Runt
  • Registrering Tjörn Runt

Lördag

17 augusti

  • Kappseglingsfunktionärer till Tjörn Runt
  • Catering till Tjörn Runt

Söndag

18 augusti

  • Montera ner tävlingsexpeditionerna
  • Städa klubbens anläggning
    • Funktionärsfest!